2011. márc. 11.

Serge Lutens – Ambre Sultan (1993) 10/10

Az Ambre Sultan fogalom. Serge Lutens és Christopher Sheldrake eme fergeteges mesterműve az utóbbi néhány évtized talán legfontosabb orientális parfüme, az ámbrás illatok rettegett uralkodója, és egyben egyik személyes kedvencem is. Ez a parfüm úgy értelmezte újra az ámbrás illatok tradíciókban bővelkedő műfaját, hogy nem a modern irányba mozdult el, hanem valami, még az eddiginél is sokkal ősibbet, animálisabbat és vadabbat ragadott meg az ámbrás cetek gyomrának mélyén, és azt hozta nekünk felszínre. Mintha csak Moby Dick őrült üldözőjének, Ahab kapitánynak az istent nem félő, háborgó lelkét elegyítették volna a fehér bálna hatalmas erejével és fenséges nyugalmával, majd zárták volna palackba; az Ambre Sultan is brutális, vad, és ugyanakkor mégis előkelő és higgadt, mint aki páholyból követi a csőcselék tolongását.

A legtöbb ámbrás parfüm puha, gyantás, púderes és meleg, akár egy kasmír sál, az Ambre Sultan azonban egy egészen más irányból közelíti meg a témát. Itt a fejillatban egy csipetnyi koriander mellett kifejezetten erőszakos és aromás növények uralkodnak – főként szurokfű (divatos nevén oregánó) és mirtusz – amelyek férfiassá és kesernyéssé teszik a kezdetet, és hatalmas harcot vívnak a gyantás és édes ámbrával, amely az alapból próbál előtörni. Ez az agresszív kezdet bizony nem gyerekjáték, annyira sűrű, szurkos és tömény, hogy az már szinte kellemetlen, de kétségtelenül lenyűgöző és szédületesen hatásos, ráadásul ott motoszkál benne a jövő ígérete is, egy gazdag, nem túl édes, de annál karakteresebb ámbra formájában. Egy óra multán kissé alábbhagy a szurokfű, és előtérbe kerül a jövő ígérete, a labdanum, benzoin és mirha alkotta, füstös-gyantás, ámbrás szívillatt, amely az én orrom számára tökéletesen természetesnek tűnik, sötét és sűrű, akár a láva. Az elkövetkező hat-nyolc órában ez a csodálatos aroma uralkodik a bőrömön és a karnyújtásnyi környezetemben, majd apránként elhalványul, vaníliásabbá és kerekebbé válik. Ez a stádium már kissé közelebb áll a klasszikus stílusú ámbrákhoz (Ambre Precieux, L’Eau d’Ambre Extreme), de még mindig sokkal keményebb, füstösebb és aromásabb, mint ahogy azt megszokhattuk. Ahab kapitány lelke nehezen lel nyugalomra…

Számomra az Ambre Sultan a legtöbbet nyújtja, ami egy illattól elvárható: előhozza belőlem a tábortűz körül ugráló, félvad ösztönlényemet, és kedvem kerekedik tőle, hogy visszavonuljak a vadonba és őseim életét éljem. Igazi spirituális aromaterápiaként működik. Ugyanakkor, ha nem az otthon magányában viselem, hanem emberek közé megyek vele, akkor is tökéletesen megállja a helyét; vonzónak, erősnek és uralkodói jelenségnek érzem magam tőle. A Jaipur és a Déclaration mellett ez az a parfüm, amelyet mindig szeretnék a polcomon tudni.

Próbájátok ki: Ambre Sultan a bőrön, Moby Dick a kézben és a Mastodon Leviathan című albuma a lejátszóban. Nagyon ütős kombináció.

Illatjegyek: koriander, szurokfű (Origanum vulgare), babérlevél, mirtusz (Myrtus communis), angyalgyökér (Angelica archangelica), pacsuli, szantálfa, labdanum, benzoin (Styrax tonkiniensis), tolu balzsam, vanília, mirha

Kreátor(r): Christopher Sheldrake

60 megjegyzés:

  1. Én inkább azt szorgalmazom, hogy az emberek között viseld Ahab kapitány nyughatatlan lelkét, a félvad ösztönylényed hanyagolnám. Gondolj szegény Illatvadász kritika függőkre :p


    A Szultáni Ámbrával mostanra már telítődtem, így örülök, hogy itt a tél vége, kicsit pihenhet az orrom :D

    Jut eszembe, tél vége...Top10 tavasz mikorra várható?

    VálaszTörlés
  2. :)) Szerencsére, amikor alábbhagy az Ambre Sultan illata, akkor mindig rájövök, hogy mégis csak kényelmesebb a laptop mellett a jó meleg szobában, mint odakint, a fagyban :D

    Tavaszi Top10-et már tervezgetem, valószínűleg jövő héten meg is jelenik. Addig te is írd meg a saját toplistádat ;)

    VálaszTörlés
  3. Nekem nem kedvenceim az ámbrára épített illatok. A fűszeresek igen, de ha a leszáradás sima ámbra, akkor nálam nincs esélye. Lehet hogy a pacsulival együtt nem szeretem, mert szinte mindig ott van mellette. Egyedül a Parfum d'Empire Ambre Russe bűvölt el ebben a kategóriában,( nincs is ott a pacsuli, legalábbis nem hangsúlyos) de azt is többet szagolgatom az üvegében, mint magamon.

    N_azalea

    VálaszTörlés
  4. Ma rátaláltam a Szultáni Ámbrához méltó utódra, MPG Ambre Précieux-jére, zseniális. Nem annyira édes, vaniliás, mint az Ambre Sultan. Ismeritek? Engem meggyőzött!

    VálaszTörlés
  5. N_azalea: Az Ambre Russe szerintem is nagyon jó, és főként viselhető illat, nálam az Ambre Sultan után rögtön a második helyen áll az ámbrás toplistámon. Harmadik pedig az Illatvirág által is említett Ambre Précieux, amely talán a legférfiasabb ámbra, amit valaha próbáltam. Ismered?

    VálaszTörlés
  6. Illatvirág: Örvendek, hogy megemlítetted az Ambre Précieux-t, ha jó ámbrákról beszélünk, akkor mindenképp itt a helye. Esetleg ismered (ismeritek) a Histoires de Parfums Ambre 114-ét? Újabban erre vetettem szemet... :)

    VálaszTörlés
  7. Jól látom, hogy van női változata is az Ambre Sultan-nak? Vagy valamit félreértek?

    VálaszTörlés
  8. Azt hiszem, félreértettem (nem téged), a Parfümszalon honlapján a legtöbb S. L. parfüm férfi és női változatban is szerepel. Gondolom, az uniszex mivoltukat akarják kifejezni. (?) Sajnos eddig nem volt szerencsém a műveihez, és nagyon szívesen kipróbálnék párat, de egyelőre nem tudom, hogyan juthatnék mintákhoz.

    VálaszTörlés
  9. Az uniszex Serge Lutens parfümöket - mint amilyen az Ambre Sultan is - két féle kupakkal forgalmazzák. A női változat egy gömbölyű kupakot kapott, míg a férfiaknak szánt üveg hosszú, henger alakú kupakkal van ellátva, de a tartalmuk ugyanaz. Gondolom, ez okozta a félreértésedet :)

    VálaszTörlés
  10. Ja, elfelejtettem megírni, hogy mintákat a theperfumedcourt.com-ról rendelhetsz. Sajnos elég drágák, de közelebb, olcsóbban sehol nem találtam...

    VálaszTörlés
  11. Hm, tudod mi illatozik a bal csuklómon? Ambre Sultan természetesen. Nem tudom, mi a baj a bőrömmel, de rajtam simulékony ez is. Lágy az ámbra, finom a vanília, de az a vadság, amit írtál, nyomokban sincs. Egyébként nagyon-nagyon finom, sőt...

    VálaszTörlés
  12. Örvendek, hogy tetszik :) Ha meg szeretnéd vadítani, próbáld meg egy kicsit bátrabban adagolni, úgy igazán aromás lesz. Csak vigyázz, meg ne harapjon! :)

    VálaszTörlés
  13. Pf, van még vagy fél millim a mintából, hogy vadítsam meg? örülök, ha még két használatra kitart, aztán kereshetem, aki megveszi nekem a nagyüveget télire. :D

    VálaszTörlés
  14. Hm, fél millivel tényleg nem nagyon lehet vadulni :) Akkor majd télen, ha megkapod az egész üveget.

    VálaszTörlés
  15. Szponzorok kerestetnek!
    Ambre a Sade-dal (Nez a Nez) van tapasztalatod?

    VálaszTörlés
  16. Az igazat megvallva még csak nem is hallottam erről a parfümről, de ha ámbra, akkor érdekel :) Utána kell néznem a dolognak.

    VálaszTörlés
  17. Rákerestem, de semmmi bíztatót nem találtam. Minden leírás alapján egy szintetikus, epres, rózsaszín rágógumis, édes illatnak tűnik. Lehet, hogy nem ez minden idők legjobb ámbrája...

    VálaszTörlés
  18. Ha járnál hozzánk a Nők Lapja Café parfümös topicjába, akkor ott találkozhatnál Nez a Nez rajongóval, aki biztos el tudná magyarázni, miért is jó, mert más egyéb választásai alapján a lány ízlése nem rossz.
    (Járhatnál egyébként, hm?)

    VálaszTörlés
  19. Járhatnék, de sajnos mostanában még a saját blogomra sincs időm járni :) Ha majd egy kicsit megcsendesedik körülöttem a forgalom, akkor mindenképp bekukkantok hozzátok.

    VálaszTörlés
  20. Még a nyaralás előtt előkotortam egy Ambre a Sade mintát a fiókom mélyéről. Bízvást állíthatom hogy nem volt meleg, sajnos egész nyaralás alatt, és Szimat, meg kell állapítanom, hogy jó a szimatod :D
    Kifejezetten émelyítő mű-ámbra, egyetlen természetes illatfoszlány nem jött ki belőle, valami nagyon eredményesen le is fedi az "igazi" ámbrát benne. Le is mostam 2-3 óra után. Addig reménykedtem valamiben, de hiába. Szóval nálam nem nyert.
    Nagyon várunk vissza, hiányzol! :)

    VálaszTörlés
  21. Ez jól esett! :) Sajnos nem ígérhetem, hogy visszatérek a régi rendszerességhez - időigényes ez a felnőtté válás - de azért igyekszem néha írogatni.

    Ja, és köszi, hogy megerősítetted az Ambre a Sade-dal kapcsolatos elgondolásomat :)

    VálaszTörlés
  22. Sziasztok! Van valakinek tippje, honnan tudok, honnan érdemes beszereznem egy teljes üveg, Serge Lutens – Ambre Sultan-t?

    VálaszTörlés
  23. Teljes üveggel? Gyorsan beleestél a kerékvágásba! :)
    Mondjuk innen be tudod szerezni:

    http://www.escentual.com/fragrance/?l=grid&p=2&b=100099

    Sok sikert!

    VálaszTörlés
  24. Vagy: http://www.luckyscent.com/shop/category/361/section/1/page/1/brand/Serge_Lutens.html

    VálaszTörlés
  25. Itt egy harmadik lehetőség: http://www.sergelutens.com/purchase/flacons-vaporisateurs/ambre-sultan.html

    VálaszTörlés
  26. Köszönöm mindhármótoknak!:)

    VálaszTörlés
  27. Megnéztem, de lehet, hogy picit megijedtem az árától, legalábbis, hogy "látatlanba" megrendeljem! (Mondjuk eddig abból sem volt baj!) Tudok valahonnan mintát rendelni belőle, mert ezeken az oldalakon nem láttam arra lehetőséget, legalábbis külön mintarendelésre nem?! Vagy csak én vagyok ügyetlen?! :-))

    VálaszTörlés
  28. Látatlanban úgy gondolom, szerintem passzolna hozzád. :) Én is vaktában rendeltem a Muscs Khoublai Khant és nagyon bejött.
    http://theperfumedcourt.com/manufacturer.aspx, innen tudsz mintákat rendelni amúgy, vagy a Luckyscentről és az Ausliebezumduftról úgy, hogy parfümvásárlás mellé kérhetsz 3 mintát, és akkor ezt is választod.

    VálaszTörlés
  29. Csí, köszönöm a bíztatást! Találtam egy magyar oldalon is: parfumszalon.hu, de nem tudom merjek e onnan rendelni?! Elvileg az ára is jobb!

    VálaszTörlés
  30. Én semmilyen magyar oldalról nem rendelnék. Lehet, hogy más másképp gondolja, de én nem.

    VálaszTörlés
  31. Én rendelnék a parfum.hu-ról, ha lenne ott Ambre Sultan. Eddig négy üveg Lutens-em van onnan.
    sikariel: sajnos a parfumszalonon NINCSENEK Lutens parfümök ( azon a nagyon jó áron), úgyhogy ott ne is próbálkozz.
    Nagyon szeretem Sheldrake parfümjeit, de ez nem jelenti azt hogy mindegyik száz százalékos rajtam. Ezzel azt akarom mondani hogy ne vegyél ennyiért látatlanban semmit.
    A theperfumedcourt.com-on tudsz 5 dollárért mintát venni, a szállítás 8 dollár, de akkor már gondolom mást is veszel.
    Máshol sajnos nincs minta ebből.
    A nagy üveg megvétele pedig az általam ajánlott angol oldalról a legolcsóbb, de jelenleg nincs raktáron. Itt 5 font a szállítás, az egészet megúszod 18 ezer ft körül, ez azért nem sok.
    Tettekre fel, sok sikert!

    VálaszTörlés
  32. Kedves N_azalea!

    Én erre gondoltam: http://parfumszalon.hu/hu/parfüm/Serge-Lutens-Ambre-Sultan-parfüm/3210/
    Szerinted nem jó? Csí is azt modja, hogy nem rendelne ilyesmit magyar oldalról...

    VálaszTörlés
  33. Tudom hogy erre gondoltál, és jó is lenne, ha lenne.
    Próbáld meg, hívd fel őket! "Sajnos most éppen nem lesz raktáron."
    Nem azzal van baj hogy magyar oldal, hanem azzal hogy ott tartják ezeket a parfümöket az oldalukon, pedig legalább 3 éve nincs már nekik.

    VálaszTörlés
  34. Végre megértettem! :-) Esetleg van valami tuti tipped a L'Air du Desert Marocain-ra is, hogy hol tudom megvenni 100 € alatt? :-) Illetve, hogy szerinted honnan érdemes?
    Köszi! :-)

    VálaszTörlés
  35. Talán innen:

    http://www.tauerperfumes.com/l-air-du-desert-marocain.html

    nem tudom mennyi a szállítás, de talán svájc nincs olyan messze :)

    VálaszTörlés
  36. Nagyon köszönöm! Nem tudom mi legyen, mindkettőt nem vehetem meg... :-) :-(

    VálaszTörlés
  37. Én úgy vettem ki, Tauerék nem számolnak fel szállítási díjat, egyszer végigzongoráztam egy megrendelést.
    Egyébként meg csak idő kérdése, és meg fogod venni mind a kettőt. Sőt....:)

    VálaszTörlés
  38. All orders include local Swiss taxes, shipment insurance, all packaging material and all other local Swiss fees.

    Szerintem igazam van.

    VálaszTörlés
  39. Csí, látod a sötét jövőt! :) Azt hiszem, az Ambre Sultan-ból rendelek mintát. Már csak azt kellene kitalálnom, miket rendeljek mellé, amit itthon nem lehet beszerezni, ami nekem való lenne? :)) 8 Dollárért hány mintát rendelhetek? Magyarul mennyi lehet a maximum 1 csomagban? 5db?

    VálaszTörlés
  40. Félreértetted. Ezek az oldalak úgy működnek, hogy a minták darabja kerül valamennyibe, általában 5 dollár/euro/font, akármi, és mellé még fizeted a postai költséget. Vannak oldalak, ahol van minimum rendelés, van, ahol nincs, de azért érdemes nem egyet rendelni.
    Ihletet meg szerintem erről a blogról kell meríteni. :)
    És hát igen, ez egy költséges hobbi...Néha jólesik vagánykodni és vaktában rendelni, de általában nem árt, ha kipróbálod az illatokat. Ahogy Szimat írta valahol, legalább három tesztelés kell, hogy tudd, ez kell neked.
    Van viszont amikor az ember beleérez, hogy ez tuti fog neki tetszeni, és bejön..

    VálaszTörlés
  41. Igen, ezt értettem eddig is, csak úgy emlékszem, mintha azt mondtad volna valamikor, hogy nem engednek egy csomagon belü,l 5 mintánál többet rendelni!? Valószínű, rosszul emlékszem! :-)

    VálaszTörlés
  42. Nem, ezeknél nincs ilyen. Max. a pénztárcád szab határt.

    VálaszTörlés
  43. Rendeltem 5 mintát a theperfumedcourt.com -ról, amit 2 külön csomagban küldtek, legalábbis elvileg, de csak az egyiket kaptam meg, és sajnos pont nem azt, amelyikben az Ambre Sultan van! :( Pedig, az szerettem volna a legjobban! Azt hiszem, kénytelen vagyok megrendelni a teljes üveget, nem várok én már semmilyen mintára! :)

    VálaszTörlés
  44. Az tök jó lesz, legalább rendelés nélkül is megtudom, milyen. :) Egyébként én is ezt csináltam egyszer életemben, idén a születésnapomra rendeltem egy Lutens parfümöt, de előtte kikértem azért Szimat tanácsát.
    http://illatvadasz.blogspot.com/2011/02/yves-saint-laurent-opium-1977-8510.html#comments Bejött. :)

    VálaszTörlés
  45. Sikariel: Szerintem még nem kell aggódnod az illatminták miatt. Nekem a legutóbbi rendelésemkor 3 csomag érkezett, két hét eltéréssel. Az utolsóra egy egész hónapot kellett várjak, de megérkezett épségben :)

    VálaszTörlés
  46. Nem lehet mondani, hogy elkapkodják! :-)

    VálaszTörlés
  47. A TPC-t három nő működteti, és Amerika három, egymástól távol fekvő helyén élnek. Ezért jön időnként több csomagban a megrendelés, de mindig megérkezik, pánikra semmi ok.

    VálaszTörlés
  48. Köszönöm N_azalea, kicsit megnyugtattál! :-)

    VálaszTörlés
  49. Ugyan a minta még mindig nem jött meg, de nem érdekel, megrendeltem a teljes üveggel! :) Annak meg kell jönnie, mert eltörlöm a bolygóról a posta intézményét! :))) Majd beszámolok, ha itt lesz! :)

    VálaszTörlés
  50. Remélem nem fogsz csalódni benne. Én épp ma szerettettem meg édesanyámmal :)
    Várom a beszámolót!

    VálaszTörlés
  51. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  52. Végre megékezett ez a csoda! illetve, már megérkezett egy ideje, de csak mostanra tudtam megfogalmazni az érzést amit kivált belőlem... Hasonlóan, mikor megkérdezi a Szeretett Nő: "Mit szeretsz bennem tulajdonképpen?"
    Most is nehéz szavakba önteni. Már az üveg is csodálatos. Minél többet nézem, annál szebb! Pedig annyira egyszerű, letisztult! A sötét mélybarna folyadék a karcsú üveg testében, már önmagában is sokat sejtető... Azt hiszem, szinte a szín alapján is le tudom már szűkíteni, mik azok az illatok, amik tetszeni fognak nekem. Ma voltam a Duglas-ban, és érdekes volt látni, hogy a parfümök 90%-a egy áttetsző "lötty"! :) "Aqua", "ICe" és hasonló feliratokkal! :) Hát megtarthatják őket! :) Ha az Abre Sultan-hoz hasonló parfümök sorakoznának a polcomon, én azt sem bánnám, ha örökké tartana a tél, pedig számomra utálatos egy évszak volt eddig! :) A fejillat egy brutális, valóban szurkos és tömény, fénykorában lévő, George Foreman-t idéző pofon, mégis örülnék, ha akár órákig tartana. (a környezetem, biztosan kevésbé) Még nem volt ilyen parfümöm, ami ekkora átalakuláson megy keresztül a bőrömön. Valószínűleg a fej, és a szívillat közt tarthattunk félúton, mikor a barátnőmmel egy étteremben találkoztunk. Szerelmem képes volt megkérdezni a pincértől, hogy füstölőt használnak e?! Én, rögtön közöltem, szerintem csak rajtam érzel ilyesmit. Erre Ő: "á, már érzem, neked van templom illatod"! Egy másodpercre elgondolkoztam, talán új nőre lenne szükségem, mert ugye az fel sem merülhetett, hogy a Sultán-tól szabaduljak meg! :))) (Remélem sosem fogja olvasni soraimat, mert nagy bajban leszek!) :) Szerencsére, miután elmondta, hogy a kedvenc illatjegye az Ámbra, megkegyelmeztem Neki, és sikerült rábeszélnem, hogy próbáljuk ki, rajta, hogyan hat az illat. De ez egy másik történet...
    Érdekes, hogy talán a vanília megjelenése környékén, számomra kissé gourmand illathoz hasonló, "harapnivaló" érzetet kelt, -és előre is elnézést kérek de, egy - "lefeküdnék saját magammal" érzéssel vegyesen! :)
    Hát kb. ennyi!
    Azon is gondolkoztam, talán még izgalmasabb tapasztalataim lennének, ha nem spórolnék ennyire ezzel a csodával, és merném gazdagabban használni!? Mit gondolsz Szimat?
    Ui.: Imádom ezt az illatot, és ezúton is szeretnék gratulálni blogodhoz, nélküled sosem kapott volna el így a gépszíj! Írásaid annyira elevenek, hogy "látatlanban" megrendeltem ezt a parfümöt, és nagyon örülök, hogy így tettem! :) Remélem, még sokáig olvashatunk!? :)
    Apropó: ahogy látom, az Andrássy úton,egy új niche parfümöket forgalmazó üzlet nyílik hamarosan. Ahogyan látom, lesznek olyan illatok is, amit a Neroli nem forgalmaz. Hátha Magyarországon jársz... :)

    VálaszTörlés
  53. Az Ambre Sultan mellé, kaptam egy mintát: L' eau a neve, ha minden igaz, és eléggé meglepő.. egy citrusos bomba! :) Most fújtam be vele a kézfejemet, majd nyilatkozom! :)
    Ismered?

    VálaszTörlés
  54. Már most tudom, nem biztos, hogy szeretném a barátnőmön érezni,de az is biztos, hogy minőségibb az össze általam ismert citrusos-vizes- szappanos illathoz képest! Remélem, most, hogy megtaláltam az egyik nagy kedvencemet az ambre formájában, nem kell csalódnom, nem indul el Serge Lutens a "mainstream" irányába...

    VálaszTörlés
  55. Sikariel: Huhh, ez jó kis összefoglaló volt :) Kicsit aggódtam, hogy vajon most is minden annyira jól sül-e el, mint az előző parfümök esetében, de látom, te is, meg az Ambre Sultan is jól vettétek az akadályt. Remélem, hogy a barátnőd is megbékél idővel a "templomillatoddal" és nem kényszerít választásra :)
    A gazdagon adagolással kísérletezhetsz, de azért légy óvatos. Nekem három fújás bőven elég, annál több általában nyomaszt, de lehet, hogy ha nem a nyakamra, hanem a csuklómra fújnám, akkor több is elférne. Ha vastagon permetezed, akkor valószínűleg meg tudod hosszabbítani a fejillat élettartamát, a Foreman horgot :)

    A L'Eau-t én még nem próbáltam, de azok alapján, amit olvastam róla, kicsit elkeserít, hogy Lutens ilyesmibe keveredett. Persze, a pénz az első, de egy egysíkú tisztaságillat mégiscsak túlzás, még ha a lehető legjobb minőségű is. Szerencsére megvannak még a régi jó Lutens-ek is, így lehet velük vígasztalódni :)

    U.I: Ha több infód is lesz az Andrássy-n levő parfümériáról, írd meg, hogy én is tudjak róla! ;)

    VálaszTörlés
  56. Végre-végre kipróbáltam! Mit mondjak? Nem tudok hozzátenni semmit a fentiekhez már, egyszerűen szédületes! Imádom már most, de úgy érzem, inkább az ősz, vagy a tél lesz az igazi évszaka ennek az illatnak. Lehet, hogy télre beruházok én is egy Ambre Sultan-ra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örvendek, hogy neked sem okozott csalódást :) Szerintem is inkább ősz-tél illat, de a mostani hideg tavaszon is nagyon jól működik.

      Törlés
  57. Csodálatos leírás! Eredetileg nem tett kíváncsivá ez az illat, de most már mindenképpen meg kell szagolnom. Aztán majd meglátjuk, hogy köszönettel jövök-e vissza az illatminta megérkezése után (biztosan, mert eddig csak a Womanity értékelésében nem értettem egyet Veled) :D

    VálaszTörlés
  58. Na kérem, beszereztem én is egy üveggel és nem bántam meg. Hasonlít az Ambre Russe-ra, csak ennek az eleje jóval fűszeresebb. Ha kéne választanom a kettő közül, hát nem tudom. Az Ambre Russenak szebb az nyitása, az Ambre Sultannak egy hajszállal pedig szebb a leszáradása. Azt hiszem mindkettő mellett döntenék. :)))

    VálaszTörlés